Magnetic Island, Townsville, Mission Beach - Reisverslag uit Cairns, Australië van Corien Bunk - WaarBenJij.nu Magnetic Island, Townsville, Mission Beach - Reisverslag uit Cairns, Australië van Corien Bunk - WaarBenJij.nu

Magnetic Island, Townsville, Mission Beach

Door: Corien

Blijf op de hoogte en volg Corien

02 Maart 2007 | Australië, Cairns

Weer even een update....

Vrijdag 23 feb
8.30 in de regen (natuuuurlijk...) naar busterminal gelopen en om 09.00 vertrokken naar Townsville waar we (Stacey en ik) om 14.00 aankwamen en ik de hele weg heb geslapen. In Townsville ferryticket gekocht om naar Magnetic Island te gaan en toen waren we 30 seconden te laat bij de ferry en konden we niet meer mee! Dat betekent 1,5 uur wachten! Dus backpacks maar in kluisje gedaan en wat rondgelopen in Townsville. Ferry van 15.45, met bus naar Horseshoebay naar Bungalow Bay hostel. Magnetic Island is een heel mooi eiland met heel veel groen en rotsen. 's Middags wat boodschappen gedaan en 's avonds biertje gedronken en op tijd naar bed want ondanks het slapen in de bus ben ik gesloopt!

Zaterdag 24 feb
Om 7.45 uit bed want Stacey en ik gingen de Fort Track lopen en omdat we nu in de tropen zitten is het hier bloedheet en super vochtig dus zweten! Mooie tocht van 2 uur langs allerlei overblijfselen van de 2e WO en een prachtig uitzicht. Terug naar hostel gelopen en om 12.00 uur naar het naastgelegen koala park waar ik een krokodil, slang en koala heb vastgehouden! Echt super gaaf! En 's middags de papegaaien gevoerd, jemig wat maken die een herrie! En ik zit onder de krassen! 's Avonds met ook de andere meiden van de kamer biertje gedronken en kaartspelletjes gedaan.

Zondag 25 feb
10.00 uitgecheckt en vandaag was het supermooi weer! Poos bij zwembad gelegen en even naar het strand en weer terug naar het zwembad want het zeewater is hier erg troebel. Ben weer goed verbrand.... 16.00 weer naar ferry en terug naar Townsville naar Civic guest house.

Maandag 26 feb
Ook vandaag bloedje heet! Te heet eigenlijk om iets te doen. Heb daarom ook niet veel gedaan, even naar het centrum gelopen om wat te shoppen, maar viel een beetje tegen en ook vandaag weer bloedje heet! 's Avonds om 19.10 de bus naar Mission Beach waar ik om 23.00 aankwam, met een taxi naar hostel gebracht, waar ik de enige gast was want ze waren net terug van vakantie (?) en het licht werkte niet, beetje raar allemaal. M'n neus is nu denk ik voor de 30ste keer aan het vervellen! Zit er net weer een nieuw velletje op gaat het er al weer af!

Dinsdag 27 feb
's Morgens wat met de eigenaar van hostel gesproken en vertelde dat ik misschien wel een skydive wilde doen. Hij ging wel even bellen of er voor vandaag plek was. En dat was er, maar dan wel binnen nu en 10 minuten!!!!!! Wauw dat was wel heel snel! Was ook nog maar net wakker dus zei dat ik wel tot morgen zou wachten. Later lang stuk over strand gelopen en eerst was het bewolkt maar toen werd het supermooi weer en daar kwamen ze.... 4 skydivers.... was ik toch maar gegaan... Ga nu morgen denk ik, hangt een beetje van het weer af, want 's avonds regende het. Verder is Mission Beach compleet uitgestorven! Vandaag wel 4 nieuwe gasten in hostel gekomen en het licht werkt weer alleen nu de airco niet en die is toch net even iets belangrijker dan het licht, beetje jammer.

Woensdag 28 feb
Slecht geslapen vannacht want zit weer onder de muggenbulten!! Eerst was het bewolkt en toen om 11.00 de zon kwam besloot ik om te gaan skydiven!!!!! Maar toen ie belde bleek dat ze nog iemand nodig hadden want ze gingen niet alleen voor mij de lucht in (nou ja). Maar omdat het hier uitgestorven is, was die kans erg klein en uiteindelijk heb ik ook niet gesprongen..... Wilde wat in de zon zitten maar liep echt helemaal leeg (zweten) dus maar weer gauw naar binnen, naar de airco die het inmiddels weer doet.

Morgen naar Cairns voor de laatste week hier in Australie...

  • 02 Maart 2007 - 13:01

    Miriam:

    Hai Corien..
    Leuk verhaal weer..
    Ik schrok me rot..een KROKODIL vastgehouden..!!!
    IEHH..zie ik de foto..raap me eigen net onder tafel vandaan ..wat moest ik lachen.. Krokodil-LETJE en zn bek zit vastgeplakt..hahahahaha
    Echt komisch..die slang had ik niet gedurft..CHAPEAU !!
    Veel plezier nog even dikke kus uit Badhoevedorp

  • 02 Maart 2007 - 18:35

    Ineke:

    Geniet van je laatste weekie!!

  • 02 Maart 2007 - 22:20

    Jac En Nelrie:

    inderdaad, die krokodil ziet er niet zo angstaanjagend uit, weet je zeker dat het geen nepperd is? en dat koalabeertje is wel een dotje, iets te vrij met zijn grijpgrage handjes, nou corien, het zit er bijna op, zal wel weer wennen zijn in holland, de kans dat je hier zult verbranden is erg klein, dat is ook wel weer prettig. Tot mails, groetjes Jac en Nelrie

  • 03 Maart 2007 - 04:41

    Jannine:

    Snik nog maar een paar nachtjes. Ik wil nog helemaal niet naar huis, hoe zit dat bij jou?
    xxx
    Ps en inderdaad wat doet dat pootje van die koala daar?

  • 03 Maart 2007 - 09:31

    Teunie:

    Hoi Corien, we hadden wat achterstand met het lezen van de je verhalen, omdat we zelf op reis waren, maar ik ben weer bij! Gek idee hoor dat je donderdag al weer in Nederland terugkomt. Sterkte met het afscheid nemen aldaar!
    Goede reis en hopelijk toe ziens!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Cairns

Corien

Actief sinds 24 Sept. 2006
Verslag gelezen: 184
Totaal aantal bezoekers 13838

Voorgaande reizen:

07 December 2006 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: