Rockhampton, Great Keppel Island, Airlie Beach - Reisverslag uit Rockhampton, Australië van Corien Bunk - WaarBenJij.nu Rockhampton, Great Keppel Island, Airlie Beach - Reisverslag uit Rockhampton, Australië van Corien Bunk - WaarBenJij.nu

Rockhampton, Great Keppel Island, Airlie Beach

Door: Corien

Blijf op de hoogte en volg Corien

26 Februari 2007 | Australië, Rockhampton

Zo, weer eens een nieuw berichtje vanuit Australie! Nog maar 2 weken en dan kom ik alweer naar Nederland Wil hier nog niet weg! Maar ja, de wintersport staat al weer te wachten! Hopelijk ligt er genoeg sneeuw.
Na de geweldige farmstay weer terug naar het strand....
In hostel in Rockhampton de weatherforcast voor de Whitsundays bekeken en die zag er niet best uit! Aankomende 10 dagen regen regen regen en veel wind! Niet echt de omstandigheden die je wilt hebben als je gaan zeilen... Dus besloten om naar Great Keppel Island te gaan en dat was een hele goede keuze! Heerlijk!

Maandag 12 feb
Vanmorgen met de bus naar marina vanwaar we (Silke, Christina, Florian en ik) met de ferry naar Great Keppel Island zijn gevaren en het weer was prachtig! En het eiland ook! Gelijk naar het strand en gesnorkeld, niet bij de reef naar toch. Het was de eerste keer dat ik gesnorkeld heb en in het begin was het een beetje wennen met de ademhaling maar dat ging steeds beter. Nog wat op het strand gelegen en later wilden we bij de reef gaan snorkelen maar toen kwam er een thunderstorm, dus toen zijn we maar uit het water gebleven. 's Avonds happy hour in de bar waar je bier kon drinken voor $2, dus dat was goed geregeld! 's Nachts heftige regenbuien en storm en bliksem, ook mooi!

Dinsdag 13 feb
Erg slecht geslapen want zit weer onder de muggenbulten en die begonnen halverwege de nacht allemaal te jeuken! De planning was om hier 1 nacht te blijven, maar ik vind het hier zo mooi en relaxed dat ik besloten heb om nog een nacht te blijven! Van 10.30 - 13.00 uur gesnorkeld, nu wel bij de reef. Eerste stuk was niet zo helder maar later werd het beter. Heel veel sting rays gezien en ook een schildpad! Geweldig! Het koraal was niet echt mooi hier want vorig jaar was het water zo laag dat het koraal bovenwater kwam en toen kwam het in contact met zoet regenwater waardoor er nu groen alg over het koraal zit. Na 2,5 uur snorkelen was ik behoorlijk uitgeput, dus heerlijk op het strand in de zon gelegen! Om 16.00 de anderen naar boot gebracht en uitgezwaaid. 's Avonds zonsondergang gekeken en wat gelezen.

Woensdag 14 feb
Vanmorgen uitgecheckt en verder de hele dag op het strand gelegen, heerlijk! Goed ingesmeerd, misschien iets te goed want ben niks bruiner geworden....16.00 met de ferry terug naar vasteland. Was samen met een Nederlandse jongen die ook de Greyhound moest hebben vanuit Rockhampton dus samen gewacht voor de bus die om 17.15 zou komen, maar die kwam maar niet, uiteindelijk om 18.00 de bus gepakt. 19.00 uur bij busstation, gauw naar Hungry Jacks gelopen voor een Whopper meal en toen de bus in naar McKay. Om 01.00 in McKay en 01.30 eindelijk in bed...
P.s. geen valentijnskaarten ontvangen....

Donderdag 15 feb
Heerlijk geslapen in een eenpersoonskamer! Wat een luxe! In McKay wat boodschappen gedaan en wat rondgelopen en wilde kleren kopen maar ze hebben hier helemaal geen kledingwinkels! Heb wel een winkeltje gevonden waar ze een aantal Nederlandse dingen verkochten dus heb gevulde speculaas gekocht en later koffie en heb het heerlijk opgegeten en gedronken langs de rivier in de zon! 's Avonds om 18.30 de bus naar Airlie beach genomen. Tja ga er maar gewoon naar toe en zie wel wat het weer is. Heb de boot geboekt, wilde eigenlijk zaterdag gaan maar die zat al vol, ga nu dinsdag (pas). In de bus wat met een man gepraat die ook naar Airlie ging want heeft daar een winkel en in Airlie aangekomen vroeg ie of ik met hem wilde eten, eh nou ja hoor! En toen zijn we naar een of ander visrestaurant gegaan waar we Barramundi en Mudcrab hebben gegeten!!! Erg lekker maar voelde ook een beetje vreemd omdat ik niet hoefde te betalen.

Vrijdag 16 feb
Om 10.00 wakker geworden, maar het regende en dus heb ik me nog maar een keer omgedraaid! 's Middags was het even droog dus wat rondgelopen. Kwam 2 jongens tegen die in de groep vanuit Nederland zaten, erg leuk en later Stacey die in mijn Fraser groep zat. Met Stacey afgesproken om samen te eten en biertje te drinken 's avonds.

Zaterdag 17 feb
Vandaag niet veel gedaan want regen regen regen...

Zondag 18 feb
Vandaag nog minder gedaan want regen regen regen.... Eerst was het nog wel relaxed, beetje slapen en lezen enzo, maar nu is het wel genoeg geweest ook omdat ik dinsdag ga zeilen!

Maandag 19 feb
Vandaag beetje wat gedaan, want 's middags was het even droog!!! Jippie!! En 's avonds feestje bij de buren, erg gezellig!

Voor nu weer even genoeg maar het verslag van de Whitsundays volgt snel!