Cairns - Reisverslag uit Cairns, Australië van Corien Bunk - WaarBenJij.nu Cairns - Reisverslag uit Cairns, Australië van Corien Bunk - WaarBenJij.nu

Cairns

Door: Corien

Blijf op de hoogte en volg Corien

03 Maart 2007 | Australië, Cairns

Donderdag 1 maart
Bus van 11.00 naar Cairns. Voor de laatste keer in de Greyhound bus....snif.... 13.10 aangekomen en tot 14.00 moeten wachten op busje dat mij naar hostel zou brengen. Het hostel is erg ver van het centrum af maar wel supergoedkoop ($14p.n!) en er gaat een busje naar het centrum. 's Middags planning gemaakt voor wat ik de laatste paar dagen nog wil doen (raften, skydiven, Uncle Brian's tour, Cape Tribulation, Fitzroy Island) Uncle Brian's tour voor morgen geboekt en wacht nog even met de rest ivm weer. Eind van de middag naar centrum op zoek naar leuke (goedkope) kledingwinkels, maar dat viel een beetje tegen. Laatste middag bus gemist dus lopen, niet zo erg, maar een half uur. Om 19.30 weer naar centrum want in een bepaalde bar krijg ik gratis eten (dit is inbegrepen in de $14). Het was niet veel, maar toch wel erg smakelijk en veel belangrijker: gratis!

Vrijdag 2 maart
Vandaag de Uncle Brian's tour gedaan, erg gezellig! Fun, Forrest, Falls! 7.30 opgehaald door Uncle Bart en Gus de Bus en daarna de rest van de 21 pers. Eerst naar Babinda waar we een rainforest walk hebben gedaan en morning tea, daarna naar Josephine Falls, waar we konden zwemmen en rockgliden! De rosten zijn door het stromende water erg glad waardoor je er vanaf kunt glijden, erg leuk om te doen ook al was de stroming erg sterk waardoor het ernaar toe en terugzwemmen erg lastig was maar ben gered door Uncle Bart. Toen hadden we lunch bij mr and mrs Lunch met een prachtig uitzicht over de Tablelands en door naar Millaa Millaa waterfall, deze waterval is bekent van de shampoo reclame (zie foto). Weer in Gus de Bus en naar een of ander vulkanisch meer waar we afternoon tea hadden. Daarna platypus zoeken in Malanda, maar niet gevonden, wel een prachtige zonsondergang. En toen was het alweer tijd om terug te gaan, maar niet voordat we uit volle borst hebben meegezongen met heel veel liedjes! Erg gezellig en erg gelachen. Uiteindelijk om 20.30 weer terug in hostel. Het was een erg leuke dag!

En daarna heb ik m'n tours geboekt en ja ik ga SKYDIVEN!!!!!! Heb een pakket geboekt met skydiven, raften en Fitzroy Island en ook nog Cape Tribulation! Dus ja het word nog druk de aankomende dagen!

Zaterdag 3 maart

Vanmorgen om 6.15 uit bed want moest spullen pakken en uitchecken want kan niet in deze kamer blijven en moest m'n foto's nog branden en werd om 7.30 opgehaald en naar Reef terminal gebracht. De ferry van 9.30 naar Fitzroy samen met een meisje wie ik eerder heb ontmoet in Noosa. Had gedacht om lekker op het strand te gaan liggen maar er was geen zandstrand alleen maar dood koraal en dat ligt niet echt lekker. Eerst wat rondgelopen en daarna gaan snorkelen en toen vonden we 2 strandstoelen en die hebben we half in het water gezet zodat we heerlijk konden bakken want het was supermooi weer! En natuurlijk.....verbrand....daar gaat het velletje weer van m'n neus... 16.00 weer ferry terug.

En morgen...... skydiven en raften!!!! Maandag Cape tribulation en dinsdag shoppen en woensdag.... naar huis....wil nog niet....wil hier blijven... wil nog veel meer zien.... maar ja dat gaat niet... maar de wintersport staat te wachten, ook erg leuk!

Morgen verslag skydiven en raften!

• 03 Maart 2007 - 11:26

Saskia:

Jeetje wat een mooi strand!!!!!!!! Geniet nog even van je laatste dagen!!!

• 03 Maart 2007 - 13:45

Lein:

Spinnetje?? haha... en die van de shampoo reclame is ook goed gelukt! Veel plezier nog met skydiven en raften

• 04 Maart 2007 - 13:08

Opa Bunk:

Hallo Corien,
    Wellicht een laatste reactie. Fijn, dat je toch je uiteindelijke reisdoel,Cairns, hebt kunnen halen. Op de landkaart heb ik alle plaatsen die jij hebt bezocht, voorzover ze erop staan en ik ze heb kunnen vinden, gemerkt. Je hebt veel gezien en beleefd, deze drie maanden. Ik kan me voorstellen, dat je nog best een tijdje door zou willen gaan, maar tijd is tijd.
    Nogmaals, een goede thuisreis en tot ziens in Nederland.

Opa.

• 07 Maart 2007 - 06:40

Anne:

HoOI Corientjuh...
    Echt Super Gaaaf Al die Fotows....:D:D:D:D
    Ik wens je een goede terugreis naar nederland!!"!!!! en dan zie ik je in nederland weer DOEIDOEIDOEI doeiDOEI (K)(K)(K)(K)(K)(K)(K)(K)(K) XXX xxxx