Sydney naar Newcastle - Reisverslag uit Newcastle, Australië van Corien Bunk - WaarBenJij.nu Sydney naar Newcastle - Reisverslag uit Newcastle, Australië van Corien Bunk - WaarBenJij.nu

Sydney naar Newcastle

Door: Corien

Blijf op de hoogte en volg Corien

10 Januari 2007 | Australië, Newcastle

Hier weer even een update van de afgelopen dagen!

Woensdag 3 jan
's Morgens de auto weer van de camping naar de New Beach Road gereden, dit is de plek waar we ook met oud en nieuw stonden. Naar het centrum gelopen (je zou eens op de kaart moeten kijken hoeveel we hebben gelopen...) Eerst naar Sydney Tower, daar had ik al een kaartje voor maar de wachttijd was 2 uur dus dat hebben we maar niet gedaan. Beetje geshopt en naar Harbour Bridge, The Rocks en Darling Harbour gelopen. Nog een stukje met de skyrail gedaan, want het begon te regenen en met de bus terug naar de campervan. 's Avonds met de bus weer naar centrum om te stappen, eerst naar Scruffy Murphy's en toen wilden we naar de Three Monkeys maar we hadden geen legitimatie bij ons en dan kom je dus niet binnen, dan maar naar de Gaff. Even gedanst maar door al het lopen van vandaag had ik erg moeie benen, met de taxi terug.

Donderdag 4 jan
Om 10.30 zweette ik echt van de bovenverdieping (mijn slaapgedeelte) af! Erg warm maar dat betekent dat het erg mooi weer is! Op naar het strand! Eerst Will en Tim (jongens die Kristy en Jannine eerder hadden ontmoet) opgehaald en toen naar Manly Beach, erg mooi strand, nog mooier dan Bondi! Heerlijk gezwommen in de hoge golven en lekker op het strand gelegen. Boodschappen gedaan en naar ander super mooi strandje gereden waar we hebben gebbqd. Super gezellig! Maar toen het donker werd kwamen er allemaal possums! En die zijn dus absoluut niet bang! Wij stonden al op de tafel maar toen die beesten ook op de tafel klommen zijn we maar gauw weggegaan! Op de parkeerplaats hebben we de nacht doorgebracht.

Vrijdag 5 jan
8.00 uit bed, wakker worden met een strak blauwe lucht en een ruisende zee op de achtergrond blijft toch geweldig! 9.00 naar Blue Mountains gereden (weer) maar nu met zicht! En dat is toch ook wel errug mooi! Je ziet nu waarom ze de Blue Mountains heten: de eucalyptusbomen hebben een soort olie in het blad wat een blauwe gloed geeft. Naar dezelfde lookout en waterval gelopen waar ik al geweest was en nu ook naar Echo Point waar je de Three Sisters heel goed kunt zien. We hadden voor anderhalf uur parkeergeld in de meter gedaan en gingen de Giant Stairway walk doen... Ik dacht dat ik de vorige keer 1000 treden had gelopen maar denk dat dit ze waren! Eigenlijk zouden we ze weer omhoog moeten lopen, omdat we niet zoveel geld in de meter hadden gedaan, maar we hadden al bijna spierpijn van het naar beneden lopen en toen besloten we een track van 2,5 kilometer te lopen en dan met de railway weer omhoog, maar dat betekende dat we er een flink tempo in moesten houden! Als je naar ons tempo keek leken we net heel geoefende lopers, maar dan wel op slippers, in een korte broek met hemdje en te weinig water, maar we hebben het gehaald! Maar een half uur te laat bij camper, maar gelukkig geen bon!
Jannine had het eerste stuk gereden in de camper en had een drempeltje over het hoofd gezien zodat we 30 centimeter los van de grond kwamen en toen we achterom keken was alles van de bovenverdieping naar beneden gekomen! Haha! Daarna heb ik gereden! Erg leuk! Het plan was om naar Port Stevens door te rijden via een National Park, maar dat schoot niet echt op. Halverwege was het plaatsje Putty waar we gingen kijken of we daar een campingplek konden vinden, maar Putty bestaat uit 19 inwoners en die herkenden we alleen aan de brievenbussen, geen mens te zien! Er was wel een tea room, maar die was dicht, een man vertelde ons wel dat er 14 km verder op een tankstation was waar we waarschijnlijk wel konden staan. Wij daarheen en jahoor een geweldige plek! Precies in het midden van het NP. 20.00 daar aangekomen maar de keuken was om 19.30 dichtgegaan maar hij had nog wel een pie en melk en brood voor morgenochtend! En voor $10 hadden we stroom en douche en wc! Jannine en Kristy gingen de afwas doen, maar op een gegeven moment kwam Jannine mij halen, want er zat een mega grote spin in de badkamer! Niet normaal! Man van tankstation gehaald en die heeft hem weggehaald. 's Avonds zaten we voor de camper te lezen en schrijven maar dat was niet echt ontspannen want het stikte er van de kangaroos, possums en wombats!

Zaterdag 6 jan
8.00 uit bed en om 9.30 weer op pad, ik weer gereden. Heel mooie kronkelweg die omhoog en naar beneden ging. 13.00 in Nelson Bay, omdat het heel mooi weer was zag de zee en baai er echt geweldig uit! Wel een beetje een decadent dorp, maar wel gezellig. Gisteren al aantal campings gebeld maar allemaal vol, toch nog even langsgegaan en voor $59 per nacht konden we toch nog wel een plekje krijgen, wel duur maar toen we de plek zagen met in onze achtertuin de blauwe zee, hebben we het toch maar gedaan! 's Middags gelijk op het strand liggen al waaide het wel erg hard. 's Avonds gingen we uit... Naar de RSI club... Wat een rare tent! Met slippers mochten we alleen beneden in de club en niet naar boven waar bandjes aan het spelen waren. Beneden leek het net een voetbalkantine en de mensen waren ook een beetje apart allemaal. Stiekem toch even naar boven gegaan op onze slippers omdat we dachten dat het daar veel leuker zou zijn, maar gelukkig niet! Band was net klaar, weinig mensen, allemaal ronde tafeltjes en je kon er gokken. Dan maar naar de countryclub, kaartje voor de bus gekocht, countryclub dicht! Dan maar naar de camping. 't Was een rare avond...

Zondag 7 jan
Zouden eigenlijk gaan zeekayaken om dolfijnen te spotten, maar was toch wel erg duur. Hebben vanmorgen uit kunnen slapen want het was erg bewolkt en dus niet zo heet in de camper. Naar 360 graden punt gelopen (omhoog) en toen was het toch wel warmer dan we dachten, erg zweten! Maar ook erg mooi ondanks de bewolking. Terug op camping wasje gedraaid en lasagne gegeten.

Maandag 8 jan
8.00 uit bed en om 10.00 van de camping af. 10.30 Dolphine Watch Cruise gedaan. Vandaag weer erg bewolkt en koud (oké fris). De wolken zagen eruit of er een bak water uit zou komen en de zee was grijs en niet blauw, maar vol goede moed gingen we varen op zoek naar dolfijnen. Eerste half uur niets gezien en toen zagen we ze!!! In de verte! Maar we kwamen steeds dichterbij en toen zwommen ze vlak voor de boot! Echt supergaaf!!! Heel veel foto's gemaakt, maar die volgen later omdat ik op deze computer geen foto's kan uploaden. 12.00 terug in de haven en naar Anna Bay gereden waar we gingen sandsurfen. Eerst met een 4WD door de duinen crossen en toen op een plankje de duinen af surfen! Erg leuk om te doen alleen moet je ook weer naar boven lopen, erg zwaar helemaal na de klim van gisteren, de kuiten stonden lekker strak! Na 5x vonden we het wel genoeg. Naar het strand op zoek naar Pippi's... Dan moet je in de zee staan en met je voeten gaan rock 'n rollen zodat je met je voeten 10 cm in het zand staat en dan zou je pippi's vinden (zijn schelpdieren) maar ze waren vandaag niet zo goed te vinden. Bij de camper geluncht. In Salamander Bay boodschappen gedaan en terug naar camping, niet OP de camping maar op de parkeerplaats ernaast! Er is een hek waar je de camping ook 's avonds op kunt en de code voor de toiletten wisten we ook dus gingen we gewoon op de camping douchen en afwassen enzo en zo spaarden we $59 uit en hadden toch alle voorzieningen! Eerste keer wel spannend maar niemand heeft ons gezien. Pelikanen gespot, erg grote beesten!

Dinsdag 9 jan
8.30 uit bed, weer illegaal op camping gedoucht, ontbeten en naar Newcastle gereden. 's Morgens niet zulk mooi weer, we begonnen met een trui aan maar later lagen we op het strand! Eerst naar Nobby's Point waar de golven over het pad heen gingen zo hoog waren de golven, erg leuk en droog gebleven! Verder op strand gelegen en naar surfers gekeken, echt knap! Begin van de avond naar Newcastle Backpackers Hostel gereden waar we met de campervan konden staan. Leuk hostel, gewoon 3 woningen waar ze een hostel van hebben gemaakt. 's Avonds eerst al m'n spullen bij elkaar gezocht en backpack weer ingepakt en daarna uit eten bij de pizzaria (afscheidsmaal) erg lekker en op tijd naar bed. Dit is de laatste nacht samen met Jannine en Kristy in Molly..... Erg jammer want het was erg gezellig en makkelijk en nu weer alleen op pad! Ook hier heb ik weer zin in!

Woensdag 10 jan
Vanmorgen om 8.30 afscheid genomen van Jannine en Kristy.... Heb toch een klein traantje moeten laten.... Maar ja zij gaan naar het zuiden en ik naar het noorden! Bedankt voor alles meiden! Het was Top!
Ik blijf vannacht nog in het hostel en heb een busticket voor morgen geboekt van Newcastle naar Port Maquarie.

Nou dit was het weer even, tot de volgende keer!

• 11 Januari 2007 - 12:04

Buurtjes V/d Laan:

hoi corien , vol belangstelling je laatste berichten weer gelezen ,je moet wel een heel goede conditie hebben zo onderhand ,wat je zoal doet en meemaakt pff,veel gezien ,tof, dolfijnen gezien,als je thuis bent besef je pas goed wat je allemaal meegemaakt hebt(denken we) nou meid hou je taai en nog veel plezier,groetjes.

• 11 Januari 2007 - 12:05

De Buurtjes:

oja, nog een heel goed nieuwjaar.

• 13 Januari 2007 - 21:27

Lieve Corien,:

zo te lezen hebben jullie het met z'n drieen erg leuk gehad, jammer dat jullie weer uit elkaar moesten, maar jou kennende red je het ook wel weer in je eentje.
    Veel plezier nog aan de oostkust geniet maar drink met mate.(grapje)
    O. Jaap en T. Nelleke.

• 14 Januari 2007 - 15:55

Patricia En Coen:

He Corien, zo te zien en te lezen maak je ontzettend leuke dingen mee echt geweldig!! Bedankt voor je berichtje we hebben echt een geweldige dag gehad!! Ik kan helaas geen foto plaatsen.. Veel plezier en geniet er van! Liefs Patricia en Coen