Newcastle naar Byron Bay - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Corien Bunk - WaarBenJij.nu Newcastle naar Byron Bay - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Corien Bunk - WaarBenJij.nu

Newcastle naar Byron Bay

Door: Corien

Blijf op de hoogte en volg Corien

17 Januari 2007 | Australië, Byron Bay

Daar ben ik weer met een nieuwe update!

Donderdag 11 jan
's Morgens rest van de spullen ingepakt en naar busstation van Newcastle gebracht. Daar de Greyhoundbus van 9.45 naar Port Macquarie gepakt. Goeie reis gehad, wat geslapen en Harry Potter film gekeken. 13.30 in Port Macquarie, het Ozzie Pozzie hostel had gezegd dat ze mij op zouden komen halen maar om 14.00 uur was er nog niemand dus toen heb ik toch maar even gebeld en toen waren ze er in een paar minuten. Erg leuk hostel! Spullen neergezet en gelijk een rondje door het stadje gelopen, super mooi weer graadje of 30 en een lekker briesje. 's Avonds pizza night, erg lekker en gezellig en daarna met een groepje mensen blijven hangen. Beetje extra goon (4 liter wijn) gehaald en dan hou je het wel even vol!

Vrijdag 12 jan
10.00 uit bed, ontbeten en een planning gemaakt voor de komende tijd. Plan was om eerst naar Coffs Harbour te gaan, maar de bus gelijk naar Byron Bay is goedkoper dus die geboekt, toen op zoek naar een hostel in Byron Bay, maar echt alles zat vol tot na het weekend! Dus busticket omgeboekt en ga nu toch morgen naar Coffs Harbour. Hostel voor daar en gelijk voor Byron geboekt. De prijzen worden behoorlijk wat duurder hier! $30 per nacht! Inmiddels al 13.00 uur, naar het strand om te body boarden, erg leuk maar het valt nog niet mee met die hoge golven en sterke stroming, maar erg leuk om te doen! 's Avonds in hostel films gekeken.

Zaterdag 13 jan
Wilde eigenlijk vanmorgen vroeg naar Koala hospital, maar werd te laat wakker.... Maar heb koala's toch al in het wild gezien...
9.30 uitgecheckt en verder wat zitten lezen en wachten op de bus. 13.45 naar Coffs Harbour vertrokken en 16.45 daar aangekomen. Coffs Harbour stelt niet zoveel voor. Het was bewolkt, maar wel erg warm. 's Avonds een heerlijke bbq gehad ga morgen met een Duits meisje, Ricarda, fietsen huren en op zoek naar een nieuwe bikini.

Zondag 14 jan
We zouden fietsen huren maar waren 5 min te laat bij de receptie en toen was ie dicht.... Hebben wij weer... Toen maar gaan lopen, eerst naar een markt en daarna naar Muttonbird Island en de haven gelopen, best mooi maar ook vandaag erg bewolkt. Terug naar hostel wat gegeten en gelezen en toen naar ander centrum van Coffs om een bikini te scoren, maar het was zondag en alle winkels waren dicht, dus nog steeds geen nieuwe bikini.... Op terugweg naar Botanische tuinen, mooi en om 17.00 terug in hostel. Samen met Ricarda spaghetti gegeten en wat tv gekeken. Tas weer ingepakt en op tijd naar bed.

Maandag 15 jan
6.30 wekker en om 7.30 met de bus naar Byron Bay vertrokken. 13.00 in Byron, opgehaald door het hostel en wat rondgekeken. Had met Ricarda om 18.00 afgesproken, want ook zij ging naar Byron, maar toen stond ze om 13.30 al voor m'n neus! Ze is wel aardig, maar ik kom niet echt meer van d'r af.... Samen hier op zoek naar een bikini en ik heb er eindelijk 1 gevonden!!! En nog goedkoop ook! Daarna nog wat alleen gewinkeld. Byron is erg leuk met een mooi strand, maar ook vandaag erg bewolkt. 's Avonds openluchtfilm op het strand over surfen gekeken en toen een biertje gaan drinken in Beach Hotel, daar aan de praat geraakt met een Australische jongen en later met hem naar een backpackers café, Cheeky Monkeys. Erg gezellig en lekker zitten praten (engels gaat steeds beter!) en hij heeft me keurig netjes weer bij het hostel gebracht.

Dinsdag 16 jan
Vanmorgen uitgeslapen tot 10.30. Eerst was het bewolkt en toen begon het nog te regenen ook!!!! Nee hè! 12.00 weer met Ricarda afgesproken en samen naar Peterpan's travel waar ik een tour naar Fraser Island en Whitsunday Islands heb geboekt! En toen we weer buiten waren scheen de zon! En toen heb ik gauw een surfles geboekt voor 's middags! 14.30 opgehaald door Kool Katz Surf en naar Lennox Head gereden en na een korte uitleg over de golven en hoe je moest staan gingen we het water in! En bij de eerste keer lukte het om op het board te staan!!! Echt supergaaf! En het ging steeds beter ook omdat het vloed werd en de golven steeds hoger werden. Wilde morgen eigenlijk naar Nimbin gaan maar ga weer surfen!!! Vind het echt supergaaf om te doen! Gelukkig hadden we wel een wetsuit aan want aan het einde van de middag kwamen er kwallen en ben ik toch gepakt door een van hen op m'n voet en ik kan zeggen dat voelt toch best vervelend! 18.30 terug bij hostel en ben helemaal gesloopt, maar had om 19.30 met Ricarda afgesproken om te eten dus gauw douchen en omkleden en pizza gehaald en deze bij haar hostel opgegeten, aan de praat geraakt met een aantal andere mensen en daar tot 22.00 gebleven.

Woensdag 17 jan
Vanmorgen weer bewolkt maar nu begint het weer wat beter te worden. Vanmorgen hostels en buspassen voor Surfers Paradise en Brisbane geregeld, voor surfers paradise was het nog moeilijk want er is een groot festival dit weekend, dus blijf er maar 2 nachten. Verder nog een planning gemaakt tot Cairns, het gaat allemaal lukken maar het is toch best wel kort 3 maanden!
En nu weer terug naar hostel, omkleden en weer surfen!!!!!

P.s. ook nu geen nieuwe foto's.... Maar ze komen er echt snel aan!!!

Liefs Corien

• 17 Januari 2007 - 17:07

Saskia:

Wil graag je 06 heb het ooit ergens gelezen maar geen flauw idee meer waar!? Let me know!
    X-je

• 17 Januari 2007 - 20:35

Jeroen Z:

Hee Corien. Als ik dit zo lees krijg ik er alleen maar meer zin in! Over twee weken zit ik ook in het vliegtuig ;)

• 17 Januari 2007 - 22:00

Danny HVH:

he corien zo te lezen gaat alles goed met je daar jaja lees elke keer weer je berichten. met mij gaat ook alles goed heb nu eindelijk weer werk in de horeca gelukkig spreek je wel weer een keer xxx danny

• 22 Januari 2007 - 05:57

Jannine & Kris:

Hey enorm surfboard, waar ga je heen met dat kleine meisje?