Brisbane, Noosa, Rainbow Beach - Reisverslag uit Rainbow Beach, Australië van Corien Bunk - WaarBenJij.nu Brisbane, Noosa, Rainbow Beach - Reisverslag uit Rainbow Beach, Australië van Corien Bunk - WaarBenJij.nu

Brisbane, Noosa, Rainbow Beach

Door: Corien

Blijf op de hoogte en volg Corien

02 Februari 2007 | Australië, Rainbow Beach

Zondag 21 jan
Na mijn vorige berichtje en foto's wilde ik de computer afsluiten en ik dacht dat ik de foto's op de harde schijf van de computer had gezet en omdat ik het niet nodig vind dat anderen mijn foto's zien wilde ik de foto's verwijderen, maar nadat ik ctrl a del had gedaan kreeg ik door dat ze nu van m'n geheugenkaart werden verwijdert!!!!!! Gauw kaartje eruit gehaald maar toch waren er 150 foto's weg!!!! Wat een drama, ik kon wel janken! Nu weet ik dat er programmatjes zijn die je verwijderde foto's terug kunnen halen maar die kon ik niet op die computer installeren, dus ik moest wachten tot de volgende dag en het dan in een winkel proberen. Wilde 's avonds wat lezen maar kon alleen maar aan de verwijderde foto's denken.... Volgende dag gelijk naar het centrum en bij eerste winkel konden ze me alleen de software verkopen, ik dacht dat kan altijd nog, eerst die andere maar eens proberen. En de jongen die daar werkte ging wel even kijken.... 20 spannende minuten later kwam hij terug en zei dat alles er weer op stond!!! Yes wat was ik blij en het kostte helemaal niets!!!
Die dag Brisbane verder bekeken, had een kaartje gekocht voor $4.50 en dan kon je onbeperkt reizen met de bus trein en ferry. Goed geregeld!
's Middags ook nog naar Mt Coot-tha lookout, waar je een heel mooi uitzicht hebt over Brisbane. Had ook een bordje zien staan met waterval 1750 meter, dus dacht leuk even kijken, maar na 25 minuten in de bloedhitte langs de kant van de weg omhoog en naar beneden lopen nog steeds geen waterval.... Ben toen maar teruggegaan. Terug in hostel alle kleren gewassen en planning gemaakt voor komende dagen. Ook m'n rugtas (daypack) eens omgekeerd en toen kwam ik erachter dat er een rotte kiwi onderin zat, stinken!!! Ik rook in Byron al een vieze lucht maar dacht dat die lucht in het kluisje zat, niet dus... Geprobeerd schoon te maken, met zeep gewassen en parfum overheen gespoten, maar het stinkt nog steeds!

Maandag 22 jan
Vandaag maar even uit de zon gebleven want de blaren van het verbranden in Surfers staan op m'n neus! Beetje in en rond hostel gehangen en 's middags even naar centrum gelopen en wat winkels bekeken. 's Avonds heb ik gewerkt!!! Ze zochten mensen om ballen te rapen op de golfbaan en ik dacht waarom niet, extra geld is altijd welkom! Dus van 22.00 - 23.30 ballen geraapt en $30 voor gekregen. Maar het was wel erg warm, toen we om 23.30 terug naar hostel liepen was het nog steeds 30 graden!

Dinsdag 23 jan
Had vanmorgen alleen crackers voor ontbijt want m'n brood is gestolen.... 10.45 bus naar Noosa en daar om 13.00 uur aan gekomen in Koala beach resort. Zag er op het eerste gezicht aardig uit maar later bleek dat het niet echt goed was, niet schoon, erg vieze keuken en slechte security....
En best ver van het strand maar er gaat regelmatig een busje. Wat boodschappen gedaan en in zwembad gezwommen. 's Avonds bij 2 meiden aan tafel geschoven en hele avond blijven zitten ouwehoeren, erg gezellig!

Woensdag 24 jan
Vannacht 2 broeken en een T-shirt van jongen op mijn kamer gestolen! En later zag ik in het comments boek dat er regelmatig werd gestolen... En er zijn helemaal geen kluisjes, echt slecht.
Helemaal ingesmeerd met factor 30 want ging naar het strand. Wilde naar een klein strandje, daar heen gelopen bleek het wel heel klein te zijn met veel mensen dus naar de volgende maar ook daar veel mensen en weinig droogzand, maar wel mooie wandeling gemaakt! Terug naar Main beach en daar verder liggen bakken en selfrelax foto's gemaakt (zie foto's) 16.00 terug naar hostel douchen en helemaal ingesmeerd met after sun, maar ben helemaal niet verkleurd! De ene keer verbrand je als je factor 30 smeert en de andere keer gebeurt er helemaal niets! Maar ik smeer toch want je hoort zoveel over huidkanker. 's Avonds dacht ik lekker buiten te gaan zitten om wat te lezen en een biertje te drinken, had een jug (1140 ml) voor $7 besteld, maar moest na 1 slok al naar binnen, naar een of andere kantine waar ze keiharde muziek draaiden! Dus niet echt lekker relaxed. Tussen door even naar buiten en toen ik weer naar binnen wilde moest ik m'n id laten zien, die had ik niet bij me dus moest terug naar kamer. had het helemaal gehad daar! Gauw bier drinken en weg daar! Wat tv gekeken en naar kamer gegaan.

Donderdag 25 jan
Vandaag naar National Park. Wilde eerst vroeg gaan maar toen was het bewolkt dus ben nog even terug in bed gegaan. 11.00 in NP, Tanglewood track gelopen. Het was bloedheet, maar ook super mooi! Alexandra Bay was echt prachtig, daar even gezwommen en weer verder gelopen, 14.45 terug in Noosa en terug naar hostel. Daar verder wat gezwommen en gerelaxt. 's Avonds regen....

Vrijdag 26 jan Australia Day
Vandaag was het Australia Day en had zoiets als koninginnedag verwacht, maar in Noosa was niets te doen... Jammer want in andere (grotere) plaatsen waren concerten enzo. Dan maar een dagje strand, ook lekker. 's Avonds tas weer ingepakt en wat gelezen.

Zaterdag 27 jan
8.00 uit bed en om 9.30 de bus naar Rainbow Beach, Dingo's Hostel. Van hieruit ga ik naar Fraser Island! 's Middags wat rond gelopen, bloedheet en vochtig en dat gaat alleen nog maar erger worden als ik naar het noorden ga. 15.00 naar Carlo Sandblow, dit is een groot duin tussen de bossen, erg mooi, poosje gezeten en terug gelopen via het strand. Hier mag je met een 4WD over het strand rijden.

Zondag 28 jan
6.15 uit bed want ik werd om 7.00 opgehaald om dolfijnen te gaan voeren!!!! Stukje gereden en toen nog een half uur met een boot en toen kwamen we in Tin Can Bay. Bij een strandje waar nog veel meer mensen stonden te wachten. Iedereen kreeg 1 visje en die kon je dan aan een van de twee dolfijnen voeren en later mocht je nog een keer terug om foto's te maken. Het was erg leuk om de dolfijnen van zo dicht bij te zien. 's Middags foto's gebrand want ga denk ik erg veel foto's maken op Fraser. 16.00 uur hadden we de Fraser meeting waar we te horen kregen wat te doen en wat niet en werden de groepen ingedeeld en konden we de alcoholbestelling doen. Mijn groep bestaat uit 9 Engelsen en een Zweed. De alcoholbestelling viel mee, had echt verhalen gehoord van mensen die 's morgens al begonnen te drinken, maar ik denk dat ik in een leuke groep zit. 's Avonds met z'n allen gegeten en biertje gedronken. Daarna voor laatste keer gedoucht en morgen naar Fraser!!!!!!

  • 02 Februari 2007 - 07:54

    Saskia:

    Nogmaals sorry dat ik je wakker had gebeld, had er gewoon helemaal niet bij stil gestaan dat het bij jullie midden in de nacht was (dom dom).
    Bedankt voor je e-card!! Erg leuk!
    Heel veel plezier in Fraser!!!
    Dikke kus!

  • 02 Februari 2007 - 17:10

    Buurvrouw Pita:

    Hoi Corien,wat heb je weer een hoop beleefd!!en veel mazzel met de foto,s,en gelukkig hebben de dieven jou niet meegenomen hihi!!nou veel plezier maar weer en tot mails,groetjes,de buurtjes.

  • 02 Februari 2007 - 20:42

    Opa Bunk:

    Hallo Corien. Het is alweer een heel poosje geleden, dat ik heb gereageerd op jouw belevenissen. Inmiddels heb je Fraser Islands erop zitten. Uit de verhalen van Erna bestaat bij mij de indruk, dat deze trip iets heel bijzonders is.
    Geniet maar volop van al het mooie dat je ziet en meemaakt. Ik blijf je op de kaart volgen en geniet daarvan op mijn manier. Nog veel plezier bij de volgende tours en trips.


    Opa.

  • 03 Februari 2007 - 06:27

    Jeroen Z:

    Hee Corien. Jij vermaakt je ook wel zo te zien. Leuk! Ik hou je site goed in de gaten, want over een paar weken zijn wij daar ook allemaal natuurlijk. We zitten nu in Melbourne, straks even wat dingen regelen voor de Great Ocean Road naar Adelaide!

  • 03 Februari 2007 - 14:06

    Birgit En Evert:

    Leuk,Leuk,Leuk!!!!!!
    Liefs
    B en E

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Rainbow Beach

Corien

Actief sinds 24 Sept. 2006
Verslag gelezen: 80
Totaal aantal bezoekers 13836

Voorgaande reizen:

07 December 2006 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: