Hervey Bay, Bundaberg, Agnes Water - Reisverslag uit Sydney, Australië van Corien Bunk - WaarBenJij.nu Hervey Bay, Bundaberg, Agnes Water - Reisverslag uit Sydney, Australië van Corien Bunk - WaarBenJij.nu

Hervey Bay, Bundaberg, Agnes Water

Door: Corien

Blijf op de hoogte en volg Corien

15 Februari 2007 | Australië, Sydney

Na Fraser Island ben ik naar Hervey Bay gegaan, ben daar maar 1 nacht gebleven, want niet veel te doen. In die ene nacht dat ik daar sliep heeft een horde muggen mij te grazen genomen! Zit onder de muggenbulten, heb geprobeerd ze te tellen maar ben bij de 40 gestopt, teveel! Volgende dag door naar Bundaberg, bekent om z'n rum en schildpadden. In de bus Tina uit Denemarken van Fraser tegengekomen en Krista uit Canada en wij sliepen in het zelfde hostel en op de zelfde kamer op die kamer nog een meisje; Annika uit Duitsland. Met z'n vieren naar Botanische tuinen gegaan en 's avonds samen gegeten en een wijntje gedronken, erg gezellig!

Zondag 4 feb
Heerlijk geslapen! Met Tina en Krista naar rum distillery gelopen (40 min heen en ook weer terug) Tour door de fabriek gedaan met erg 'leuke' gehuurde schoenen en daarna rum proeven! Erg lekker en met de brandende zon sloeg de alcohol gelijk in! Hihi! Op de terugweg hele tijd liedjes gezongen, Krista was een soort radio waar je plaatjes aan kon vragen! 's Avonds foto's van prachtige zonsondergang gemaakt en rest van de avond liedjes gezongen met nog 3 meiden uit Nederland, erg leuke avond!

Maandag 5 feb
Vandaag niet veel gedaan... Bus ging pas om 16.40 en er is hier verder niet veel te doen. Wat spelletjes gedaan en naar de 'zoo' gelopen met Maartje en Mayre. Stelde niet zoveel voor (2 kangaroos, 2 emu's wat kippen en vogels). 16.40 bus naar Agnes Water/Town of 1770 18.15 daar in hostel Cool Bananas, erg leuk en schoon hostel.
Vanwege de overstromingen in het noorden weet niemand echt wat ie gaat doen. Er komt ook een cycloon en dan wil je niet in je zeilboot naar de Whitsundays. Heb er ook aan gedacht om m'n planning om te gooien, maar wacht eerst maar even af wat het weer gaat doen.

Dinsdag 6 feb
11.00 een gratis tour doorAgnes Water en Town of 1770 (is oudste stadje in Australie ontdenkt door Captain James Cook). 's Middags foto's gebrand (ja weer een cdtje vol) en om 15.30 werden we opgehaald voor de Scooteroo tour. Dit is een tour waar je op een brommer in de vorm van een chopper rijd en het gaat nog best hard, 75 km/pu! Beetje door binnenland en de kust gecrossed, tijdens zonsondergang wat gegeten en weer terug! Erg leuke tour! s' Avonds bij kampvuur gezeten en biertje gedronken.

Woensdag 7 feb
10.00 naar surfles, dit is de laatste keer dat je kan surfen, verder in het noorden is het niet meer mogelijk, dus dat moest ik nog even doen natuurlijk! De mensen van de surfclub raad het af om naar het noorden te gaan tenzij je daar voor 3 weken vast wilt zitten. weet niet wat ik moet doen. De cycloon gaat nu naar Cairns en daarna naar het zuiden en omdat alles al onder water staat word het alleen maar erger! Zit te twijfelen om eventueel naar Ayers Rock te gaan. Het surfen ging erg goed, heb een aantal keren goed kunnen staan!
Verder heb ik ook besloten om nog een seizoen in Spanje te gaan werken, kan ik weer wat geld verdienen!

Donderdag 8 feb
Zou vandaag eigenlijk een rondvlucht gaan doen maar alles was al volgeboekt, jammer want het schijnt heel mooi en leuk te zijn.
Zou eigenlijk bij Silke en Christina (2 meiden uit Oostenrijk) bij het surfen gaan kijken, maar toen begon het te stortregenen! Eigenlijk hele dag niets gedaan dan rondgehangen en wat gelezen en wachten op de bus. 20.00 met de bus naar Rockhampton waar we om 00.15 aankwamen. Met taxi naar The Ascot en om 01.30 naar bed en morgen naar de Myella Farmstay!

Verder wil ik ook via deze weg Sas, Dyanne, Pitje en Lein en alle mannen natuurlijk nogmaals van harte feliciteren met het zwanger zijn!

• 15 Februari 2007 - 13:14

Lein:

Hallo! Bedankt voor je ecard, leuk. Kijk wel goed uit met dat rare weer daar he! Dus toch naar Spanje nog een seizoen... en daarna? nog een keertje australie? Je kan het er nu nog lekker van nemen dus je moet gewoon je gevoel volgen dan komt het wel goed met jou. Als ik al die verhalen en foto's zie dan geef ik je groot gelijk. Aktie! Avontuur!
    De tijd gaat wel snel he, begin maart kom je alweer terug en dan lekker op vakantie naar Oostenrijk, je zal het wel koud hebben daar maar dat zal de apres ski wel weer goed maken. hihi. Geniet nu nog maar even van al het moois in Australie!

Liefs Lein en de groeten van Roon