Myella Farmstay! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Corien Bunk - WaarBenJij.nu Myella Farmstay! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Corien Bunk - WaarBenJij.nu

Myella Farmstay!

Door: Corien

Blijf op de hoogte en volg Corien

15 Februari 2007 | Australië, Sydney

Wauw! Wat ik nu weer meegemaakt heb! In 1 woord geweldig! Na al het strand wilde ik ook iets van het binnenland zien en toen hoorde ik over de Myella Farmstay, anderhalf uur landinwaarts van Rockhampton en daar ben ik 2 dagen geweest.
Vrijdag 9 feb
5.45 de wekker en om 6.30 opgehaald samen met Silke (uit Oostenrijk) en 8.15 waren we op de Myella farm. Prachtig mooi weer en een mooie farm. Ben echt zo blij dat ik hierheen ben gegaan, is echt geweldig! Na aankomst spullen in kamer gezet en ontbeten en daarna naar de paarden, jaja ik heb paardgereden! Ik kreeg paard Mc Cafferty en die is nogal eigenwijs en hardleers, waarom ik die kreeg is me nog steeds een raadsel want heb nog nooit op een paard gezeten! En toen was het: nou stap maar op en kom hierheen! Nog nooit paardgereden en geen uitleg gehad, maar het ging goed! En toen was het van oké en nu gaan we wat harder, ja spoor hem maar aan, en up en up, geen idee wat ze bedoelde en deed maar wat dus ik zat te hobbelden op dat paard! Daarna ietwat uitleg gehad en toen begreep ik dat je moest gaan staan ofzo. Later ging het wel beter, maar echt alles doet zeer! Benen zijn aan de binnenkant helemaal beurs en kont doet zeer, maar was wel erg leuk om te doen! Totdat Mc Cafferty begon te bokken en daarna weigerde om verder te lopen. Geruild van paard, nu op To-Joe, is veel rustiger en makkelijker. Na bijna 2 uur te hebben gereden terug naar de farm. Paarden geborsteld en zadels afgedaan en toen heerlijk in het zwembad geplonsd! Wat het is hier bloedheet en je zweet behoorlijk op een paard ook al doe je niets! Ohja had m'n eigen spijkerbroek aan want die broeken die je kon lenen was echt niets en heb een spijkerbloes en schoenen van de farm. Na de lunch gingen we motorbike rijden!Cool! Eerst wat uitleg over hoe te schakelen enzo en wat rondjes geoefend en toen op een ander pad en ik vond het geweldig om te doen! Kreeg wel commentaar dat ik te hard ging, maar vond het zo leuk, lekker crossen! En toen gingen we een 7km lange track over de farm doen, met prachtig uitzicht en rood stof! Geweldig! 16.00 uur terug op de farm, thee gedronken en toen was het voedertijd voor een baby wallaby en een baby kangaroo die hier op de farm worden groot gebracht. Om 17.00 met Silke nog een keer de 7km track op de motorbike gereden en toen naar een plek waar je de zonsondergang goed kon zien, ook hier erg mooi! 19.30 uitgebreid gegeten en daarna naar de sterren gekeken,hier was het nog mooier dan in de Grampians! Zo veel sterren en de milky way, echt super! 21.00 gingen de meeste naar bed, maar ik bleef nog even buiten zitten om in m'n dagboek te schrijven en toen kwam de eigenaar van de farm aangelopen met 2 flesjes en toen heb ik de kangaroo en de wallaby de fles gegeven! en nog even blijven knuffelen, zo lief!
Volgende dag 6.30 uur ontbijten en toen van 7.30 tot 9.30 weer paardgereden, auw, wat deed m'n kont zeer! Maar wel weer geweldig! Na het paardrijden wat tijd om te relaxen, dus wat gezwommen en met de kangaroos geknuffeld. Na de lunch weer op crossen op de motorbikes en daarna de paarden in het veld gevoerd en 2 paarden verzorgt aan hun verwondingen. En toen was het alweer tijd om de tassen in te pakken..... Jammer, wil hier nog niet weg! 17.00 naar Rockhampton gebracht waar we om 18.30 aankwamen en gauw ingecheckt en spullen in kamer gezet want we gingen gelijk door naar the bullriding! 1 keer in de maand doen ze dat in Rockhampton. Silke en ik naar YHA hostel gelopen waar nog een paar mensen van de farmstay waren en toen naar de arena gebracht. Weet niet zo goed wat ik ervan moet vinden en zeggen..... De eerste paar keer zat ik echt met angstzweet in m'n handen en bijna met m'n ogen dicht van de spanning. Het is zo raar. En ze doen het niet alleen met stieren maar ook met paarden. De dieren krijgen een of andere band omgedaan en daardoor gaan ze zo bokken en springen en de man die er op zit wordt er met een bloedgang vanaf gegooid. Aan de ene kant hoop je dat de man goed terecht komt, maar aan de andere kant is het zo'n stomme sport, dat je hoopt dat die man tepletter valt. Hoe ze met de dieren omgaan is ook niet normaal! Ze zeggen dat die band geen pijn doet, dat het alleen maar kietelt, maar voordat ze de ring ingaan worden ze geslapen en gestompt en tja ik weet het niet weet niet wat ik ervan moet vinden of denken...... Toen we hoorden dat we er naar toe konden waren we allemaal erg enthousiast, maar toen we om 22.00 uur weer buiten stonden, hadden we allemaal zoiets van oké 1 maar niet nog een keer.
Het waren 2 geweldige dagen met allemaal nieuwe ervaringen!
Myella Farm:
125 vanaf Rockhampton, 2600 acres=1100 hectare groot, 300 beef cattle, 45 paarden, 15 motorbikes en 18 rooms.

Verder hou ik me aan m'n oude planning, ga gewoon naar het noorden en zie wel wat het word, als het goed is wordt het weer beter, we zien wel, no worries!

  • 15 Februari 2007 - 03:48

    Kèren:

    Heejjj!!!
    Hoest met jou??? Aan je verhalen te zien super!!! Jij hebt echt al zoveel gedaan! Fraser ziet er echt geweldig uit zeg!!!
    Moet ik allemaal nog zien!
    Ik zit nu nl in Perth. Heb de hele zuidkust gehad nu. Heerlijk met een camper getourd. Ga nu eerst werken hier en dan weer verder. Heb dus nog veel te zien, dus blijf langer heb ik besloten!!!
    Wanneer ga jij weg? Over npaar weken al toch!!??

    Geniet er nog van!!

    Groetjes Kèren

  • 15 Februari 2007 - 15:19

    Nelrie:

    heeft even niks met paardrijden te maken, maar met mijn computer. Alles wat ik aan een hotmailadres verstuur blijkt niet aan te komen, hoop dat je mijn mail via Vero hebt gekregen, er wordt aan gewerkt alles weer in orde te krijgen, laat je even iets weten? Groetjes Jac en Nelrie

  • 15 Februari 2007 - 17:19

    Saskia:

    Leuk verhaal en erg leuke foto's!!! Kan aan je zien dat je het erg naar je zin hebt!!!
    Blijf genieten!
    Met mij gaat alles goed, heb de eerste echo gehad en dat is erg bijzonder!! Dikke knuffel!

  • 15 Februari 2007 - 21:51

    Ineke:

    Het is niet te geloven!! Corien op een paard!! Ik dacht dat ik de enige in de familie was die dat leuk vind, maar van pa en ma hoorde ik dat je het erg leuk vond. Zie je nou wel!
    En om het nog gekker te maken, Coen heeft van de week ook paard gereden!!
    Nou ja....

    Geniet er nog maar van die laatste weekjes!

    Liefs Ineke

  • 15 Februari 2007 - 22:41

    Pita:

    Hoi Corien,t,is iedere keer weer leuk om je verhalen te lezen !!en je maakt ook zo veel verschillende dingen mee,gaaf hoor!!en ook de foto,s zijn leuk ,we blijven je volgen ,groetjes en pas goed op jezelf,de buurtjes.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Corien

Actief sinds 24 Sept. 2006
Verslag gelezen: 129
Totaal aantal bezoekers 13832

Voorgaande reizen:

07 December 2006 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: