Whitsundays!!!!! - Reisverslag uit Townsville, Australië van Corien Bunk - WaarBenJij.nu Whitsundays!!!!! - Reisverslag uit Townsville, Australië van Corien Bunk - WaarBenJij.nu

Whitsundays!!!!!

Door: Corien

Blijf op de hoogte en volg Corien

26 Februari 2007 | Australië, Townsville

Ja ja daar ben ik weer en nu met het verslag van de Whitsundays!
Wauw het was geweldig! Weersomstandigheden waren niet optimaal, maar aan de andere kant hebben we ook erg veel geluk gehad want het heeft 1x erg hard geregend tijdens het snorkelen en de 3e dag hadden we zelfs zon, dus we mogen niet klagen.

Dinsdagochtend uitgecheckt en spullen ingepakt en naar luggage storage gebracht en daarna wachten totdat het tijd was om naar de boot te gaan. Tijdens het wachten natuurlijk regen, dus dat was geen geweldig vooruitzicht.... 14.30 aan boord gegaan van de Atlantic Clipper, dit is een van de grootste boten die vanuit Airlie Beach vertrekken. We waren met 34 man aan boord en 5 man personeel. Toen we gingen varen klaarde het weer al wat op gelukkig en was het de rest van de middag droog. Beetje kennis gemaakt met iedereen en 's avonds zonsondergang bekeken. En na het eten begonnen we met de drinkinggames! Erg gezellig en erg gelachen. Natuurlijk ook 'eat the box' gedaan en wonderbaarlijk hoeveel mensen er tot het eind overbleven, jaja ook ik! Ik word steeds leniger! Daarna (01.30) nog even in het bubbelbad! Lachen! Uiteindelijk om 02.30 in bed waar roomy Zach uit USA al lag te slapen.
Woensdagochtend om 07.00 ontbijt! Voelde me niet zo heel goed, denk en door de alcohol en door de hoge golven. Ontbijt ging moeizaam naar binnen.... 09.00 aangekomen bij Whitehaven Beach, via een glibberpad naar lookout gelopen vanwaar we een heel mooi uitzicht hadden over wat normaal blauw en wit is maar nu grijs en wit. Maar geen regen, dus dat is al heel wat! En ook geluk dat we überhaupt hier zijn want een aantal andere boten gaan helemaal niet naar Whitehaven Beach omdat de golven te hoog zijn! Dus we mogen niet klagen, maar had het graag anders gezien. Nog wat gezwommen met een wetsuit ivm dodelijke jellyfishes en op strand gelegen. 11.00 terug naar de boot en toen kwam de zon even door! Jahoor heb ik dat! Balen maar ook erg lekker natuurlijk! Lang stuk gezeild, met erg hoge golven! En daarna snorkelen en toen begon het toch te regenen! Niet normaal! Wel erg veel mooie dingen gezien, koraal en heel veel vissen, waarvan 1 hele grote die recht op me af kwam! Na 1,5 uur terug naar boot want erg koud en toen heerlijk opgewarmd met een dik plak chocolade cake en thee. Tijdens het avondeten weer erg hoge golven dus eten viel niet zo goed. Na eten weer drinkinggames gedaan...Ook zwommen er zo'n 10 tot 15 haaien rond de boot en later kwam er een dolfijn bij, erg gaaf om te zien!
Donderdagochtend weer om 07.00 ontbijt en van 8.30 - 9.30 weer gesnorkeld, maar nu was het nog veel mooier dan gisteren want de zon scheen en het water was superhelder! En toen gingen we alweer terug naar Airlie... Op het dek nog wat in zon gelegen en geluncht en om 12.15 waren we weer in de haven en wat denk je....regen! Al met al hebben we het goed getroffen met het weer. Was erg leuke ervaring. 's Avonds met de hele groep wezen eten en de kroeg in gegaan, erg gezellig!

Nou dit was het weer voor even.
De tijd begint nu wel te dringen... nog 1,5 week en dan kom ik alweer naar Nederland... Maar heb nog heel wat op het programma staan dus dat komt goed!

Veel liefs Corien

• 26 Februari 2007 - 08:50

Miriam:

he corientje..

Leuk hoor je bericht..en wat maak je hoop mee he!!
    Het schiet id alweer op he..We kletsen dan ook gauw weer ff bij..Hou je taai nog effies en geniet ervan dikke kus

• 26 Februari 2007 - 09:28

SASKIA:

Er wordt wat afgedronken daar in Australie!!! hihi.
    Leuk om je straks weer te zien, hoe lang blijf je eigenlijk in Nederland? Lang genoeg om een hapje te eten met de meiden? Dan ga ik alvast wat proberen te organiseren (als je dat tenminste leuk lijkt). Kus!!

• 26 Februari 2007 - 09:51

Joke:

Haaaai,

Mooie foto´s weer joh!!!!
    Op die foto van eat the box, zijn de mensen op de achtergrond zeker niet helemaal helder meer!!!!!ze kijken allemaal niet zo fris,hihi
    Nou meid, geniet nog van de laatste week en wij vinden het in ieder geval WEl leuk, dat je weer naar Nederland komt hoor!!!
    Liefs van ons allemaal
    De Bloklandjes

• 26 Februari 2007 - 13:38

Ineke:

Wat een onwijs mooie foto's van t strand! Echt een bounty eiland! Hier wordt volgens mij iedereen jaloers op!

• 26 Februari 2007 - 13:54

Jac En Nelrie:

Hoi Corien
    Anderhalve week en dan nog een hoop doen. Geniet er nog maar van, deze hele trip kan niemand je meer afnemen. Voor hetzelfde geld zat je nu in je huurhuisje te settelen. Maar goed dat je destijds de knoop op de juiste manier hebt doorgehakt. Wij gaan overmorgen nog voor een krappe maand naar Nederland. t'Is hier prachtig weer, dus eigenlijk jammer. Iedere ochtend Ole tijd, maar het is niet anders. Veel lieve groetjes van ons, Vero en Cor.

• 26 Februari 2007 - 15:13

Joke:

Leuk hoor om verhalen te lezen, die we vorig jaar om deze tijd ook lazen. Geniet nog maar van je laatste dagen.

Dik en Joke

• 26 Februari 2007 - 17:09

Rachel:

Ha die Bunkie,

Wat een geweldige strandfoto´s weer zeg. Ben jaloers! Geniet nog even van de laatste dagen hé.
    Veel plezier.
    Liefs Rachel

• 26 Februari 2007 - 20:58

Erna:

Hey!
    Goed om te lezen dat je het zo naar je zin hebt! Als je in Cairns komt, moet je zeker de 'uncle brians tour' gaan doen!! En wil je nog een beetje aboriginal cultuur opsnuiven kun je nog naar tjapukai.
    Have fun de laatste dagen!!!

• 27 Februari 2007 - 04:42

Jannine:

Erg he nog 8 daagjes en dan staan onze 'aan-slippers-gewende' voetjes weer op Nederlandse bodem. Bij ons staat gelukkig nog het volgende op het program: helikoptervlucht, jetboaten, whitewaterraften, dolfijnen zwemmen en whalewatchen. Niet slecht toch?
    xxx

• 27 Februari 2007 - 20:33

Pita:

Dat wordt afkicken Corien!!,maar ja ook Nederland heeft z,n mooie dingen enne.... Oost West Thuis Best(zeggen ze)maar dit heb je maar mooi meegemaakt en niemand pakt je dat af!..,nog even genieten he?,groetjes,de buurtjes.

• 28 Februari 2007 - 11:23

Opa Bunk:

Hallo Corien.
    Je hebt weer veel meegemaakt en gezien, de laatste tijd. Mooi om straks na thuiskomst op terug te kunnen kijken. Jammer, dat het weer niet altijd meezit. Mocht dit de laatste reactie van mij zijn voor jouw thuisreis, dan wens ik je nu reeds een heel goede reis toe.
    Wellicht spreken wij elkaar nog voor je naar de wintersport gaat. Geniet nu nog maar even van deze reis.
    Hartelijke groeten,
    Opa.

• 28 Februari 2007 - 16:11

Lein:

Hoi Bunk, morgen is het alweer 1 maart. Gaat de tijd hard he. Je heb in ieder geval een mooi avontuur meegemaakt. Dit pakt niemand meer van je af. Geniet nog even van de laatste dagen en alvast een goede reis terug. Tot snel! Liefs Lein

• 28 Februari 2007 - 17:53

Karin:

Hey bunkie,
    Wauw wat een prachtige plekken waar jij allemaal komt. Echt geweldig om te zien. Geniet nog lekker deze laatste dagen en hopelijk tot snel, maar dan moet je wel eerst een beetje vervellen want wat ben jij vies bruin zeg. Hier in dit kikkerlandje hebben we al maanden geen zon gehad, ik verbleek bij je....haha. Dikke kus en geniet nog even